duminică, 6 martie 2011

Ştiai că…


Mi-am adus aminte de cât de mult îmi plăcea rubrica asta din “Magazin istoric“. Dacă ai mai puţin de 20 de ani, nu ştii despre ce vorbesc aici. Era un fel de “Naţional Geografic” de azi. Revista, nu postul tv. Mă roog, am rămas de atunci cu câteva chestii care m-au şocat. Una dintre ele mi se pare şi acum incredibilă: ştiai că… o alună are un nr egal de calorii, cu o tonă de castraveţi?

Mă gândesc să încep o nouă rubrică: “ştiai că…”. Primele 10 chestii pe care probabil nu le ştiai sunt despre organismul uman.

1. Ştiai că… durează 7 secunde până când mâncare parcurge traseul de la gură la stomac?
2. Ştiai că… un fir de păr uman poate suporta 3 kg?
3. Ştiai că… lungimea penisului este egală cu 2 x lungimea degetului mare?
4. Ştiai că… osul femur este mai solid decât betonul?
5. Ştiai că… inima unei femei bate mai repede decât cea a unui bărbat?
6. Ştiai că... există aproximativ 1 milion de bacterii pe fiecare dintre picioarele tale?
7. Ştiai că… femeile clipesc de două ori mai des decât bărbaţii.
8. Ştiai că… pielea ta cântăreşte în medie, de două ori mai multe decât creierul?
9. Ştiai că… corpul tău utilizează 300 de muşchi pentru a menţine echilibru atunci când stai în picioare nemişcat?
10. Ştiai că… dacă saliva nu poate dizolva ceva, nu-l poţi gusta?

Femeile au terminat de citit… acum. Bărbaţii sunt încă ocupaţi cu măsurarea degetelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu